ما به سلامتی شما می اندیشیم….

برای هزاران سال، میوه ی خرما به عنوان غذای اصلی مصرف می شد و اعتقاد بر این بود که ارزش غذایی، بهداشتی و اقتصادی قابل توجهی دارد. مطالعات اخیر نشان می دهد که دانه های خرما نیز حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد غذایی مفید مانند اسید اولئیک، فیبرهای غذایی و پلی فنول ها هستند. این ترکیبات با کاهش بروز بیماری های قلبی عروقی و بهبود سلامت کلی مرتبط بوده اند. دانه خرما اخیراً برای تولید مواد غذایی مانند نان و نوشیدنی های گرم بدون آسیب به ویژگی های حسی مورد بهره برداری قرار گرفته است. این بررسی بر روی خواص آنتی اکسیدانی و مزایای سلامتی دانه خرما تمرکز دارد و یک نوشیدنی جایگزین قهوه بر اساس دانه خرما را توصیف می کند. استفاده از محصول جانبی نامطلوب صنعت خرما به عنوان ماده خام برای غذاهای کاربردی دارای پتانسیل اقتصادی بالایی است و در نتیجه انتظار می رود در سال های آینده رشد کند.

Reza Anbarshahi

ابتدا اجازه بدهید با فوائد قهوه هسته ی خرما آشنا شویم.

هسته خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که از آسیب به ساختار DNA بدن جلوگیری می کند.علاوه بر این، دانه خرما به دلیل داشتن مواد معدنی متعدد در تقویت سیستم ایمنی و اعصاب موثر است. ارزش غذایی خرما و هسته آن این میوه را به یک منبع غذایی ارزشمند تبدیل کرده است

از سنگ کلیه و آسیب کبدی جلوگیری کنید

هسته خرما به درمان سنگ کلیه و بیماری های مثانه کمک می کند. هسته خرما حاوی چندین ترکیب دارویی است که یکی از آنها مانند کورتون عمل می کند و برای درمان ناراحتی های کلیه و مثانه، التهاب و بیماری های عفونی استفاده می شود. هسته خرما خاصیت خرد کنندگی دارد و با شکستن و خرد کردن سنگ ها به شکستن آسانتر آن کمک می کند. دانه خرما سرشار از پروآنتوسیانیدین است که به محافظت از کبد و کلیه در برابر هر گونه آسیب کمک می کند.

آنتی اکسیدان

با وجود اندازه کوچک هسته ها، اما هسته هاي خرما منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان هیدرولیز پروتئین دانه خرما می تواند به عنوان یک ماده غذایی کاربردی بالقوه برای بهبود سلامت استفاده شود. می توان دانه خرمای ایران را منبع خوبی از آنتی اکسیدان های طبیعی برای مصارف دارویی و تجاری دانست.

Sweet Breakfast

No Menu Card selected!

به کدام ویتامین نیاز دارید؟

B1, B2, B3, B5, B6, D, Po, Mn, Ca, Fe, A, C, K

مدارک ما

Events

مطالب وبلاگ ما را از دست ندهید….

Events